dimecres, 12 de gener del 2011

ACTIVITAT 3: CONEIXEM MÉS

1. Desenvolupament

Aquesta activitat tindrà una durada de dues sessions ja que la primera consisteix en una sortida a la biblioteca del poble. Es tracta de repartir la classe en quatre grups de manera que un grup treballi la Cala Morisca de Lloret, l’altre la Cala Gran, l’altre la Cala tortuga i l’últim la Cala trons.


Cada grup haurà de buscar els següents aspectes:

  • La vegetació i la fauna
  • Canvis que ha patit al llarg del temps
  • La localització i la distància de l’escola
  • Maneres d’arribar-hi
  • Fotografies de l’indret
  • Una opinió de grup sobre què els hi ha semblat el lloc. 

Un cop s’hagi pogut trobar aquesta informació, la segona sessió es destinarà a crear i presentar un treball.  
El treball s'entregarà en paper i seguint els criteris que el mestre hagi marcat, amb portada, índex i bibliografia. Ha de constar dels apartats que abans s'han demanat i a més s'ha d'afegir alguna imatge perquè faciliti la lectura del treball i sigui més atractiu. 

La informació es pot trobar tan a llibres de consulta, com a revistes de la biblioteca, en pàgines web...



2. A qui va dirigit

Aquesta activitat la proposem per a nens de primària, concretament per cicle superior.



3. Objectius

Aquesta activitat està inclosa en l'àrea de coneixement del medi social, natural i cultural perquè fa que l’alumne conegui el seu entorn més proper i estigui al corrent i informat a través de la seva pròpia experiència.


Els objectius curriculars de l’àrea que es treballen amb aquesta activitat són:

2. Utilitzar diversos llenguatges per expressar i comunicar els continguts de l’àrea de forma personal i creativa, seleccionar i interpretar dades expressades per mitjà de codis diversos (lingüístics, numèrics, gràfics) i reflexionar sobre el propi procés d’aprenentatge.

4. Participar activament en el treball en grup, adoptant una actitud responsable, solidària, cooperativa i dialogant, argumentar les pròpies opinions i contrastar-les amb les dels altres, respectant els principis bàsics del funcionament democràtic.

5. Prendre consciència de pertinença a diferents àmbits socials i culturals, reconèixer la diversitat com a element enriquidor de la convivència, respectar la igualtat de drets i deures de les persones, reconeixent les pròpies responsabilitats.

7. Reconèixer en el medi natural, social i cultural els canvis i les continuïtats relacionats amb el pas del temps, comprendre algunes relacions de successió i simultaneïtat, de cronologia i de durada, i aplicar aquests coneixements en la interpretació del present, la comprensió del passat i en la construcció del futur.

11. Utilitzar la llengua com a eina per construir coneixement, per comunicar-lo i per compartir-lo amb els altres, a partir del desenvolupament de les competències comunicatives pròpies de l’àrea (descripció, explicació, justificació, interpretació i argumentació).


Considerem que aquesta activitat treballa sobretot la competència comunicativa lingüística ja que tota la informació s’haurà de presentar en un redactat, però també la importància de l’entorn més proper i el seu pas del temps. 


Aquesta activitat, la situem dins el bloc de contingut: l'entorn i la seva conservació ja que es veu quin canvi ha sofert aquest indret del que es busca la informació. A més es fa a través del treball cooperatiu.


Els objectiu didàctics específics de l'activitat són els següents:


  • Conèixer indrets de la localitat no freqüents.
  • Potenciar la recerca, la selecció i el tractament de la informació.
  •  Treballar a partir de diferents fonts, ja siguin digitals com en paper.
  •  Treballar fora de l’entorn de l’escola.
  • Fomentar la realització de treballs formals.


4.Avaluació
Aquesta activitat s'avaluarà a través d'aquesta rúbrica que el mestre emplenarà per alumne després de l'activitat a través de l'observació i mediació que haurà fet al llarg de l'activitat.




1
2
3
4
Observacions
Treball en equip
El grup es mostra passiu en les tasques i distorsiona el grup classe.
La majoria del grup no ha participat en les activitats de forma activa. S’han mostrat actituds incorrectes cap a l’equip.
Alguns components han participat de forma activa.
Tots els components han participat de forma activa en la resolució de totes les tasques.
Buscar informació
No saben trobar informació i no hi ha interés en fer-ho. 
S'intenta buscar informació però se'n troba. 
Es troba informació en fonts determinades
Es troba informació en diferents fonts, recursos i materials. 
Selecció de la informació
No  saben seleccionar informació de tot el que van trobant.  
Saben seleccionar informació però no només la que els interessa. 
Saben seleccionar la informació que els interessa.
Saben seleccionar la informació que els interessa i la contrasten amb més d'una font. 
Presentació del que han trobat
El treball no segueix el guió i no té una presetació correcte. 
El treball té bona presetació però no segueix el guió.
El treball té bona presentació i segueix el guió però falta informació. 
El treball té bona presetació i segueix el guió, a més conté tota la informació que es demanava. 
TOTAL PUNTUACIÓ



Els criteris d'avaluació que hem triat per avaluar aquesta activitat són els següents:

  • Analitzar els elements físics i humanitzats dels paisatges i els principals factors de canvi produïts per processos naturals i per l’activitat humana al llarg del temps. Reconèixer la diversitat de paisatges de Catalunya i Espanya i la necessitat de preservar la riquesa paisatgística i patrimonial.
  • Reconèixer i explicar la presència ubiqua dels microorganismes en el medi.
  • Utilitzar diferents tipus de fonts documentals (textuals, patrimonials, orals) per obtenir informació sobre els trets significatius de la societat d’èpoques passades, situant els fets en línies de temps.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada