dimecres, 12 de gener del 2011

ACTIVITAT 2: VIGILA AMB ELS RESIDUS!

1.1. Desenvolupament
Aquesta activitat que proposem es porta a terme seguint la webquest que a continuació proposem:
VIGILA AMB ELS RESIDUS! (fes un clic)

Aquesta planteja dues activitats relacionades:
  • L'elaboració d'entrevistes a la població
  • La creació d'un anunci
D'aquesta manera els infants incidiran en la població a través de l'anunci, motivant-la a tenir una actitud responsable amb la quantitat de residus generats i amb el tractament d'aquests.

En la webquest, es proposen un seguit d'enllaços perquè els infants ampliïn coneixements de l'àmbit abans de dur a terme les entrevistes i l'anunci. D'aquesta manera, tindran l'ocasió d'observar tan un anunci que fomenta la classificació de la matèria orgànica com un capítol del programa " medi ambient" que parla sobre reciclatge, entre d'altres.


1.2. A qui va dirigit
Aquesta activitat la proposem per a nens de primària, concretament per cicle superior.


1.3. Objectius
Aquesta activitat està inclosa en l'àrea de coneixement del medi social, natural i cultural perquè aporta a l'alumne coneixement de l'entorn més proper, i l'aproxima.


Considerem que aquesta activitat treballa sobretot la competència comunicativa lingüística i audiovisual ja que s'intenta potenciar l'expressió escrita, oral i audiovisual amb les tasques que es proposen a la webquest. Per tant, aquesta activitat és de caire interdisciplinar ja que relaciona el coneixement del medi social,natural i cultural amb el llenguatge.


Al llarg d'aquesta activitat, s'intenten treballar els objectius curriculars  següents:



1. Plantejar-se, identificar i resoldre interrogants i problemes relacionats amb fenòmens i elements significatius de l’entorn natural, social i cultural, utilitzant estratègies de cerca i tractament de la  informació, i analitzar els resultats i plantejar solucions alternatives als problemes.

2. Utilitzar diversos llenguatges per expressar i comunicar els continguts de l’àrea de forma personal i creativa, seleccionar i  interpretar dades expressades per mitjà de codis diversos (lingüístics, numèrics, gràfics) i reflexionar sobre el propi procés d’aprenentatge.

4. Participar activament en el treball en grup, adoptant una actitud
responsable, solidària, cooperativa i dialogant, argumentar les pròpies
opinions i contrastar-les amb les dels altres, respectant els principis bàsics
del funcionament democràtic


Aquesta activitat, la situem dins el bloc de contingut: l'entorn i la seva conservació perquè es duen a terme contribucions per protegir, cuidar i preservar el medi ambient.


Els objectiu didàctics específics de l'activitat són els següents:
  • Potenciar el reciclatge, la reutilització i la reducció.
  • Potenciar la participació dels infants en la població.
  • Incentivar el treball en equip.
  • Treballar l'ús del llenguatge publicitari i el disseny d'anuncis.
  • Fomentar exposicions orals en grup.
1.4.Avaluació
Els criteris d'avaluació que hem triat per avaluar aquesta activitat són els següents:

  • Planificar i portar a terme experiències senzilles sobre alguns fenomens físics i químics de la matèria, plantejant-se hipòtesis prèvies, seleccionant el material necessari, i registrar els resultats i comunicar les conclusions, oralment i per escrit, per mitjans convencionals i amb l’ús de les TIC.
  • Planificar i realitzar projectes de construcció d’alguns objectes, maquetes i aparells senzills, sel·leccionant els materials pertinents, demostrant responsabilitat en les tasques individuals i actitud cooperativa per al treball en grup i vetllant per la pròpia seguretat i la dels altres.




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada