dimecres, 2 de febrer del 2011

ACTIVITAT 4: CAPBUSSA'T

1. Desenvolupament

L’activitat que proposem està dissenyada per tal de treballar en petits grups cooperatius. El desenvolupament d’aquesta el dividirem en tres parts:

La primera consisteix en respondre les preguntes que platejarem a continuació. Es tracta de buscar informació general sobre una de les associacions o entitats de Lloret de Mar que us proposem. Al gadget d’enllaços us facilitem algunes de les pàgines web on podeu trobar la informació necessària per respondre les preguntes.

La segona part és aprofundir i conèixer més detalladament una de les activitats que organitzi aquesta associacions o entitat i que us sembli interessant. Es tracta d’esbrinar en què consisteix, com es du a terme i si té algun objectiu concret.

La tercera part consisteix en preparar una exposició oral, per donar a conèixer a la resta de companys l’associació o entitat que han treballat cada un dels grups, i també l’activitat en què han decidit aprofundir. Finalment, també s’haurà de fer una proposta d’una possible activitat que podria organitzar l’associació o entitat escollida, explicant-ne en què consistiria, com s’organitzaria i quins són els motius o els objectius es pretendrien assolir. L’exposició es pot fer amb el suport d’un power point i ha de durar aproximadament uns 10 minuts.

Guió de treball
Un cop escollida l’associació o entitat, esbrineu si és una associació o una entitat i descobriu les diferències que hi ha entre aquests dos conceptes. Per fer aquest apartat, recomenem els següents enllaços:


1. Qui any es fundà?

2. Qui és el president/a?

3. On es troba la seu de l’associació o entitat en qüestió? Situa-la en un mapa de Lloret.

4. Quina finalitat té?

5. Quin tipus d’activitat porta a terme?

6. Quin és el seu logo?

7. Explica detalladament una de les activitats que realitza.

8. Proposa una activitat que podria realitzar.

Enllaços per respondre les qüestions de la tasca:

Situar en un mapa:


Nom Entitat/Associació
Enllaços recomenats
Dona treballadora
Sos Lloret
Xino Xano
Casal de juvilats i pensionistes
Punt d’informació juvenil el puntet
Espai XXS Casal de l’obrera
Gremi d’hosteleria de Lloret de Mar
Obreria de Santa Cristina


2. A qui va dirigida

Aquesta activitat està plantejada per infants de primària, concretament pel  cicle superior.

3. Objectius

L’activitat proposada està inclosa en l’àrea de coneixement del medi social, natural i cultural perquè fa que l’alumne conegui el seu entorn més proper i perquè es fomenta la participació cap a la ciutadania a la qual pertanyen de forma activa.

Els objectius curriculars que es treballen són:

2. Utilitzar diversos llenguatges per expressar i comunicar els continguts de l’àrea de forma personal i creativa, seleccionar i  interpretar dades expressades per mitjà de codis diversos (lingüístics, numèrics, gràfics) i reflexionar sobre el propi procés d’aprenentatge.

4. Participar activament en el treball en grup, adoptant una actitud responsable, solidària, cooperativa i dialogant, argumentar les pròpies opinions i contrastar-les amb les dels altres, respectant els principis bàsics del funcionament democràtic.

10. Utilitzar de manera responsable i creativa les  TIC i el material relacionat amb l’experimentació i el treball de camp, tant com a eines per obtenir
informacions, com a instruments per aprendre i compartir coneixements.

11. Utilitzar la llengua com a eina per construir coneixement, per comunicar-lo i 
per compartir-lo amb els altres, a partir del desenvolupament de les competències comunicatives pròpies de l’àrea (descripció, explicació, justificació, interpretació i argumentació). 




Considerem que aquesta activitat es fomenta la competència comunicativa ja que els alumnes hauran de treballar en grup i aprendre plegats a través de la comunicació, però sobretot perquè al final caldrà exposar el resultat obtingut a la resta de companys.

Aquesta activitat l’encarem dins el bloc de contingut de persones cultures i societats, ja que aquesta activitat permet identificar els elements bàsics de l’estructura econòmica i de l’organització social, política i administrativa dels municipis i les comarques.

Els objectius específics són:


 Saber diferenciar entre els conceptes d’associació i entitat.
  • Potenciar la recerca, la selecció i el tractament de la informació.
  • Fomentar la realització de treballs formals.
  • Treballar i millorar l’ expressió l’ oral a través d’una exposició grupal a la resta de la classe.
  • Incentivar i promoure el treball en equip.

4. Avaluació
Aquesta activitat s’avaluarà amb la següent rúbrica que el mestre emplenarà durant el seguiment de la sessió, però sobretot en l’exposició oral que cada grup de treball farà.





1
2
3
4
Observacions
Treball en equip

El grup es mostra passiu en les tasques i distorsiona el grup classe
La majoria del grup no ha participat en les activitats de forma activa. S’han mostrat actituds incorrectes cap a l’equip.
Alguns components han participat de forma activa.
Tots els components han participat de forma activa en la resolució de totes les tasques.

Respostes

No han respost cap pregunta correctament
Han respost la meitat o menys de la meitat de les preguntes correctament 
Han respost la majoria de les preguntes correctament
Han respost totes les preguntes correctament

D’on s’ha extret la informació

No han utilitzat la informació que se’ls havia proporcionat
(inventat)
Han utilitzat alguns dels links o informació que se’ls ha facilitat
Han utilitzat els links o informació  que se’ls havia facilitat
Han utilitzat els links que se’ls ha facilitat i informació extra

Total puntuació































Els criteris d’avaluació que hem escollit són:

• Mostrar iniciativa i creativitat en la realització d’un treball d’investigació sobre un tema rellevant de l’entorn, utilitzant els recursos TIC de forma eficient.

• Conèixer i valorar el funcionament bàsic de les institucions municipals i comarcals i els mecanismes democràtics de participació, utilitzant-los per participar activament al centre escolar. 

• Conèixer i valorar el funcionament bàsic de les institucions municipals i comarcals i els mecanismes democràtics de participació, utilitzant-los per participar activament al centre escolar.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada